Формування гармонійно-досконалої особистості

В українському суспільстві, відбувається зміна ціннісних координат, простежуються складні колізії у внутрішньому світі, зростає роль педагогіки, спрямованої на плекання людини як творця свого життя. Саме педагогіка життєтворчості, яка визначатиме стратегію розвитку освіти в Україні у ХХІ столітті, свою головну місію вбачає у тому, щоб, говорячи словами С. Ф. Русової, «дати широкий, вільний розвиток усім духовним силам і здібностям дитини, який піднімає її особливу вартість і дасть майбутній людині змогу бути корисною для малого чи великого кола громадянства».
Педагогіка Залізнопортівської школи допомагає входженню дитини в контекст сучасної культури, становленню особистості як суб’єкта і стратега життя.
Виховна система школи охоплює весь педагогічний процес, інтегруючи навчальні заняття, позаурочне життя дітей, різноманітну діяльність соціального, природного, предметно-естетичного виховного середовища, запровадження моніторингу рівня вихованості учнів та учнівських колективів, формування органів учнівського самоврядування.
Результатом роботи школи є випускник, в якого сформовано рівень соціальної зрілості, достатньої для забезпечення його самостійності у різноманітних сферах життєдіяльності, здорова (фізично, психічно, духовно) людина, творча особистість з розвиненою потребою у самореалізації та самовдосконаленні, з гуманістичним світоглядом та почуттям відповідальності за долю України, її народу, людства.
Учні школи постійні учасники районних, обласних, всеукраїнських, міжнародних конкурсів, предметних олімпіад, змагань, турнірів. Відповідно до Цільової програми роботи з обдарованою молоддю на 2008-2013 роки в школі діяла комплексна система підготовки та роботи з обдарованими дітьми.
Протягом 2009-2014 років учні ставали призерами та учасниками змагань як індивідуально так і колективно. Серед них : переможці районних предметних олімпіад з української мови та літератури, російської мови ; переможці міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру» , конкурсу з російської мови «Лукоморье»;
- призери Всеукраїнського конкурсу з англійської мови «Грінвіч»;
-60% учасників Всеукраїнського інтерактивного природничого конкурсу
«Колосок», щорічно отримують сертифікати «Золотий колосок» та
«Срібний колосок»
-призери районного конкурсу майстрів художнього читання «Наша Земля
Україна»
- учасники районного конкурсу авторів віршованої поезії «Поетичний вернісаж»
-переможці конкурсу - огляду дитячої та юнацької творчості
«Таврійський барвограй»
-призери обласного конкурсу «Букет замість ялинки»; виставки-конкурсу
«Хліб - всьому голова»
- призери районного конкурсу «Мальовнича таврійська земля»
- призери І етапу Міжнародного конкурсу дитячого малюнку «Жили-були хлопчик і дівчинка»
- переможці районного конкурсу «Моя Батьківщина - Україна», за
напрямком «Кухлик меду»
-переможець обласної акції «Турботу тобі, Україно» в номінації
«Плекаємо сад»
-переможці районного конкурсу екологічних агітбригад та театрів
- переможці районного збору змагань юних рятувальників «Школа
безпеки»
-учасники ХУІ національного конкурсу шкільних газет
- призери районного етапу Всеукраїнської краєзнавчої акції за напрямком
«Колосок пам'яті»
-учасники районного та обласного конкурсу театральних колективів «Мельпоменочка»
-переможці районної та обласної виставки декоративно-прикладного
мистецтва «Знай і люби свій край»
-переможці районного та обласного етапу акції «Допоможемо зимуючим
птахам»
-призери районного та обласного етапу конкурсу - огляду «Галерея
кімнатних рослин»
Протягом 2008 - 2013 років понад 60% школярів брали участь в різноманітних конкурсах, турнірах, змаганнях, олімпіадах через систему позакласної та гурткової роботи. Особливо висока активність учнів проявляється при проведенні загальношкільних заходів, походів, екскурсій.
Важливим місцем у виховній роботі закладу є формування в учнів загальнолюдських моральних та духовних цінностей. У річному плані роботи школи, планах виховної роботи школи та класних керівників виділені дані напрямки діяльності. Серед заходів Залізнопортівської ЗОІ-ІІІ ступенів , які проводяться у становленні та формуванні загальнолюдських цінностей, слід виділити наступні:
-шефська допомога ветеранам, вдовам та дітям війни, літнім людям, що
проводиться в рамках волонтерського руху;
-вшанування воїнів-інтернаціоналістів та учасників бойових дій в рамках
військово-патріотичного виховання;
-відзначення Дня матері, Міжнародного Жіночого дня ; проведення циклу заходів щодо вшанування людей праці, похилого віку,інвалідів тощо;
-цикл класних та позакласних заходів етичного напрямку,
міжособистісного спілкування, взаємодопомоги між людьми.
Завдяки різноманітним формам і методам роботи до участі у позакласному житті школи залучається кожен учень.
У школі постійно триває робота з розвитку інтересів та уподобань дітей. Однією з основних форм позакласної діяльності є гурткова робота. На базі нашої школи працює 4 гуртки: з них спортивного напрямку - «Легка атлетика» (керівник Середа О.О.), туристсько-краєзнавчого - «Стежками рідного краю» (керівник Середа Н.М.), військово-патріотичного - «Зірниця» (керівник Середа Н.М), художньо-естетичного напрямку - «Чарівний світ», (керівник Овсяннікова Г.А.), «Умілі ручки» (керівник Троянова О.М.), природничого пан тямку «Юні квіткарі» (керівник Качан Т.М), вокально-танцювального напрямку «Музичні акварелі» (керівник Трофименко Т.М.) Слід відзначити активність та зацікавленість у відвідуванні учнів занять всіх гуртків. Найрезультативніше працюють вихованці Овсяннікової Г.А. «Чарівний світ», їх роботи систематично виборюють призові місця у районних конкурсах «Космічні фантазії», «Знай і люби свій край», різноманітних конкурсах дитячого малюнку.
Реалізуючи ідею щодо розвитку особистості, педагогічний колектив школи визначив у своїй діяльності наступні завдання:
1. Фізичний розвиток учнів, формування здорового способу життя, установки бути здоровими.
2. Дуxoвнe становлення особистості.
3. Інтелектуальний розвиток учнів.
4. Соціальний розвиток.
Мета діяльності – гармонійний розвиток особистості учня, виховання духовної, благородної людини. Чи можливо це в звичайній загальноосвітній школі з усіма її проблемами сьогодення? Твердо переконана, що так: кожна дитина має право на турботу про неї, увагу, повагу, плекання, створення умов для її розвитку, орієнтацію на життєвий успіх, тобто на любов до неї, бо вона – людина.
З програмою гармонійного виховання особистості педагоги знайомлять учнів, батьків. Це змінює їхнє ставлення до навчальної діяльності, робить її особистісно значимою, затребуваною кожним учнем та його сім’єю. Кожен віковий період сприятливий для розвитку тих чи інших якостей особистості, а нехтування психологічними закономірностями становлення особистості гальмує розвиток дитини та може привести до небажаних наслідків. Така мотивація сприяє взаємодії сім’ї та школи щодо розвитку особистості кожного учня з врахуванням його індивідуальних особливостей, нахилів, здібностей, інтересів.
Відомо, що вчитель може досягти мети лише в тому разі, коли ця мета буде сприйнята і самим учнем. “Я розумію майстерність виховання так, що кожне доторкання вихователя до свого вихованця є в кінцевому підсумку спонуканням до праці душі. Чим тонше й ніжніше воно, це спонукання, тим більше сил, що виходять з глибини душі, тим більшою мірою стає маленька людина вихователем самої себе”, – наголошував В. Сухомлинський .
Педагогічний колектив Залізнопортівської школи запалює в душі дитини вогник самотворення. Переконує кожну дитину в її самоцінності. Формує самоповагу, людську гідність, інші доброчинності, які стануть рушійною силою самоконструювання, самотворення, самовдосконалення, самореалізації особистості. Забезпечує взаємодію, співпрацю вчителя та учня в становленні особистості останнього.
Бажаю школі підкорення нових висот і вагомих творчих досягнень.
Депутат Новофедорівської сільської ради О.В.Лахтадир
Кiлькiсть переглядiв: 138

Коментарi